Hvordan bruke det i markedsføringen?
På samme måte som Facebook har også Snapchat en Ad Manager som gir tilgang til verktøy og data som gjør det mulig å kjøre skreddersydde kampanjer med konkrete mål.
I tillegg bør man bruke Snapchat på en organisk måte hvor man bygger opp følgere og deler innhold med de som på andre sosiale medier.
Organisk
Når du har opprettet en Snapchat-konto for bedriften din bør du gjøre følgende:
- Gjør Snapkoden din tilgjengelig på nettsiden din, samt andre medier hvor du når kundene dine. På denne måten kan de ta bilde med Snapchat av Snapkoden din og følge deg.
- Jevnlig sende Snaps (bilde eller video) til de som følger deg. Tips: Lag en gruppe som du legger alle følgere i slik at du enkelt kan sende til alle ved et trykk.
- Legge ut innhold på Stories. Bildene eller videoene du legger til på Stories er synlig i 24 timer for alle som følger deg. Etter 24 timer blir innholdet automatisk slettet.
- Eksperimenter med å tegne, skrive eller legge til ulike filtre på snappene.
Siste kommentarer